Test på extender...

Först och främst vill jag tacka Pelle för låna ut sina extender till mig...tusen tack! Jag hade extrem tur och köpte mig en stativ ring som Pelle hade och inte använde....sjukt passande! Nu kan jag stryka den ifrån min "köpa" listan.
Sitter nu hemma efter en lång promenad vid Nääs och testande av 2 st extender : Canon 2x och Sigmas 1,4x och just nu ligger Sigman bättre men jag jag jämför inte dom två för dom har 2 olika förstoringar. Canons är fin och visst är 2x bra men inte för min smak då. Jag insåg idag att ist för komma närmare har jag förlorat i både bländare och hastigheten,dessutom få jag ta in Iso vilket jag försöker undvika.
Om jag köper 1,4x har jag fortfarande ok kvalité och bländande på 4 vilket är lagom tycker jag.
Sen insåg jag att jag kan väl köpa 2 st om jag köper Sigmas ;) till samma pris som 1 st canons.
Nu måste jag åka för jag har en del inplanterat, ikväll blir det agility träning med dom bästa! Det är bara för kul varje gång vi ses tjejer! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0