Konverter köp:)

Idag är det mycket funderingar på resan som jag ska göra i sommar och min utrustning. Jag måste även tänka på vad jag vill i framtiden med min utrustning och hur vill jag smartast köpa det som passar min fotografering.
Det är viktigt för varje fotograf att fundera och ta reda på: vad passar Mig? Hur få jag ut det bästa kvalité och till vilket syfte.
Köpa nya prylar kan man alltid göra för någon har tipsat om den men det betyder inte att den passar just min fotografering. Alla har olika krav och behov sånt tur annars har man tillverkat för många modeller av ALLT ;)
Idag har jag lagt min tid på verkligen leta och ta reda på lite kring en konverter/extender.
Helst vill man ha ett nytt optik men mina axlar säger att du behöver tänka på vikten så det måste nästan bli en extender. Jag försöker minimera vikten men ändå behålla kvalité vilket är inte alltid så enkelt.
Dagens tips! Gör inte som andra, utgå efter dina behov och sen köpt utrustning efter det :)

Jag vill även tacka Pelle som kommer låna ut sin extender till mig för att testa och utvärdera:) tack så mycket för hjälpen!

Dagens bild få bli från min Ifåån! Det går det med ;) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0