BILD

Idag har jag suttit och läst om Terje Hellesø och allt avslöjande och tycker det e hemsk att man har kommit så långt som fotograf och fått alla dessa priser och uppmärksamhet utan att någon kolla om varan e äkta och utan att har något som hellst skulkänslor att man lurar folk.
Att manipulera bilder e inget konst idag men att ge bort pris Årets Natur fotograf 2010 utan att äns kolla på råfilen...tja....
Jag själv kan inte manipulera...därför gör jag inte det..och redigerar minnimalt för att inte hamman i den där plast *bingo* fotograf ;)
Jag själv tycker att det e för mycket *bull shit* och för lite verklighet....om man nu ska tex redigera en bild och den ska ser äkta ut (människa)så kanske få man se till att lämna alla fall en pur på modellen ;)
Det går en reklam på tv just nu och jag tror det e med Jlo och hon ser ut som täcknat figur....det e helt sjuk hur slät man kan va!

För att detta ska förbli Foto blogg måste en bild va med...så.....en av sudio bilder som blev rent gädje ögonblick =)



Kommentarer
Postat av: Mattias Söderberg

Håller med dig. Det som stör mig mest är inte det han gjort med bilderna utan det är alla lögnerna runt omkring och hur han har duperat sin fascinerade publik och att många av dom fortfarande tar honom i försvar, förlåter utan att ställa krav och väntar på att han ska fortsätta. Fortsätta med vadå? I min mening är han död som naturfotograf. Jag hoppas att han får hjälp, professionell sådan, att komma till rätta med sig själv, för helt klart kan någon som lever en sådan lögn inte må bra. Själv redigerar jag mina naturbilder "måttligt" skulle jag väl vilja kalla det, och jag försöker redogöra i möjligaste mån vad jag har gjort för efterbehandling. Att klippa och klistra skllle aldrig falla mig in. Som amatör spelar det ju egentligen ingen större roll, "manipulerar" man sina bilder utan att tala om att man gjort så, så är det ju bara sig själv man lurar. Som professionell däremot blåser man ju alla sina kunder och uppdragsgivare, då är det inte ok nånstans.

Härlig bild på vovsingen förresten, glädjen syns där definitivt! /M

2011-09-16 @ 13:32:59
URL: http://mattiassoderberg.se
Postat av: joanna

tycker jag med mattias! det e inte ok att bli känd och sälja biljetter till sina föredrag för tusen lappar för att vadå...lura ännu mer folk?

Han gjorde detta helt medvettet och det va inget han satte stopp för det e nog det värsta. han fick tusen tals kron för sitt jobb va det så svårt att börja ta riktiga bilder.....även någon börjat lura fok borde förstå att man inte kan hålla på med det i evighet. konstig tycker jag! han ska va domas till böte!

tack för du titta in och tyckte till...det e viktigt när det inte känns helt rätt.

//Joanna

2011-09-19 @ 09:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0