dagbok,dag3

Dag 3

Den dagen börjar inte så bra, jag få inga djur på morgonen i den härliga gömslet och är lite besviken då man ändå suttit där vaken och stirrat ut från kl 3 till 8....men det va alla fall trevligt;)

Väl tillbax i huset med egna saker blev det ingen sömn för mig för att jag va lite orolig för mitt nästa gömslet å det va faktisk inte helt fel att har gjort det för när jag väl sitter här nu så har jag bara en sak att säga att det är faktisk värre än va jag föreställde mig. Detta är alltså Valley...för mig Scary Valley och det första jag gjorde e att gå genom våtmarker men låga Gortex skor -lika bra att hålla vatten borta som behålla vatten i skor....och sen ner för en slänt på typ 10-15 meter där man knappast kommer ner för det e så brant:( när jag går in i gömslet e det fruktansvärt ofräscht och obehagligt mörkt. Gömslet e obehagligt och på utsidan mörkt och väldigt olustigt på något sätt.... på utsidan ser det ut som djungel bort åt helvete och väldigt tajt....kl är nu 18:21 och det börjar bli kallt redan, tjooho! 11 timmar to go!
Detta ligger väldigt nära vattnet eller träsk så det kommer va iskallt i natt....tjooho!!! Go!go!go!Dessutom sa dom precis innan vi skulle åka att det e ormar här, brrrraaaa!!!Men så trevligt!!

Jag har tagit bort fuktiga madrasser så jag kan alla fall sitta på torra halva sängen och gråta hela natten. Har bara 11 timmar att fördriva för sova lär det inte blir ett skit av! Jag kan gråta dom första 5 timmarna sen ta min redbull för jag vet varför jag har sparat den....detta e perfekt tillfälle, det lär hålla mig vaken i 6 om jag har tur. Jag är fruktansvärt  rädd, förbannad och ledsen....vill dricka redbull och vodka å börja röka oxå.

Alla har sagt att Björn kommer tidigt hit men inte fan idag, tagit semester?!idag har även Kari lagt ut extra mycket mat -just for you!Just for you vill just nu döööö!
Hade jag valt något just nu hade det heller varit 3 dygn på finska truckis båten där medelvikten är 150 kg.
Jag hade dansat skiten ur dom tjockisar!
Skickade meddelande till Urban och berättade att jag tycker det e obehagligt men har försöker lugna mig att det e bara natur och djur....det e just det som är problemet!

Björnar och ormar och annat äckligt, hade man haft trevligare gömslet...visst men just nu tycker jag det är nästan trevligare att sitta på utsidan och hålla lax åt björnen.

Kl är nu 18:38 och det börjar blir så där härligt iskallt p g à fukten som är just nu säkert på 99 procent!

Dessutom få jag stänga av kamera om inga Björn kommer inom 1 Tim för det börjar bli mörkt.
Om jag någonsin säger igen "det va det värsta jag va med om" kommer jag slå mig i ansiktet så jag blöder och påminna mig om detta!!!
Ok! Nu känns det bättre för min favo Björn va här och gjorde som vanligt extrem bra jobb som fotomodell :) han förföljer mig på varje ställe och han e det första björnen jag träffar varje dag...love love love! Hade inte dom kommit hade jag just nu gråtit flodar och försökt dränka mina tårar i den ända redbull jag har....konstigt nog blir allt detta värt varje bild jag ta:)

Jävla helvetes natt! Det har regnat hela natten och varit fuktigt. Hur i friden ska jag klättra upp för ett stort brant berg med allt packning när det rinner säkert flod på "stigen"Det börjar alla fall ljusna och helvetet man mår har man ändå lyckat att hitta något positiv....den dag jag få frågan att sälja mina bilder kommer jag begära 1 miljon för en bild för just tycker jag att dom är så mycket värda!!! Jag kan även tänka mig att byts ut ett hjärtat och hela nervsystem för dom pengarna...kanske räcker dom även till några års terapi som jag få gå på. Snart går solen upp å det återstå att se om jag drunknat i träsket....mycket spännande! Dagen kanske bjuder på lite tur för jag skulle behöva den nu när det är lite så här JOBBIGT!!!

 

 

 

 

 

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0