Dagbok,dag 1

Dag 1
Ligger på rummet å är redan ganska trött, tänker mycket på vad som ska och inte ska hände under tiden man sitter i gömslet....snart är dags att börja packa ihop ryggsäcken och vandra mot bilen som ska lämna oss i  var sin gömslet.
Vinet och whisky kan oxå va anledning till att man mår idag som man förtjänar;)
F o m nu blir det bara Björn och vila för mig, ingen mer vin och aldrig igen whisky eller rött finsk vin;)
Våra resa gick ganska bra och vi hade tjötar oss genom hela resan så det va trevligt....otrevligt för en annan person (blink Urban) som fick stå ut med att jag och Magnus Nyman hade prata på bil resan genom hela Finland.
Boende vi bor på är fantastisk och det är ingen ställe som få en att längta hem direkt för det e så himmla fräsch och fint, maten som serveras är fantastisk gott och man kommer må som kung dom timmarna man är här.
Våra lunch/middag kommer att serveras kl 15 och vid 16 är vi redan i bilarna mot gömslet sen tillbax till lyxet kl 8 på morgonen. Längtar redan!
Kl är nu 17:09 och jag packat upp allt på plats och känner mig ganska redo för Björn. Har väldigt svårt att se genom fönster så jag satte mig på min sovsäck som funkar suvärent....men det e varmt och jag känner av bakis symptomet mycket tydligt ;)
Jag är däremot väldigt pigg och förväntningsfull.
Ute hör man bara fågel tjäfs och åskan som går förbi oss.
En gren drar mot gömslets sidan när det blåser och jag tror hela tiden att björnen kommer:/
myggen utanför låter som helikopter och jag badar mig själv i mygg medel.
Efter några timmars väntan kom dom 2 fösta björnarna som trampade framåt med bestämma steg, mitt hjärta klappade så hårt så jag trodde dom hörde det. Svettig och darrig blev man av allt spänning och så förblev jag i några timmar när dom stod bara några meter ifrån mitt gömslet. Det va väldigt svårt hålla räkning då dom gick fram och tillbax och bytes av vid mat platsen men vid ett tillfälle samlades dom på samma ställe och dom va 6 st i olika storlekar, medan dom åt ser jag att björnsrnas beteende förändrar och när jag tittar runt mig ser jag en stor Björn sittande 1 meter ifrån gömslet och han stirrade just i den ögonblicket på mig genom fönster. Det går inte beskrivs rysningar i kroppen!Mycket häftigt upplevelse.
Jag visste inte att man kunde uppleva något så maktigt! Man blir total förlamat i kroppen.
Det räckte att han tittade tillbax på björnarna framför honom och dom drag som raketer ifrån mat platsen. Sen gick han bara fram å började äta. Oförglömligt möte!
Vid 6:30 har jag besök på taket, lagom stort djur som förmodligen består av hög skorsten som dras med vinden ;) allt blir något annat i skogen ;)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0