Testar Hasselblad

Nu är jag osäkert på modellen men det stod 911 när jag flyttade öven DOM ENORMA bilderna. Bilderna är som sagt enorma och jag fick hämta ett gratis program för att öppna dom. Program heter Picasa 3 och man kanske ska HELST använda sig av deras egna program som jag snart få oxå testa på och se även skillnad på program....det ska bli kul.
Än så länge hade jag hjälp av Picasa program och även om det e skit program så börja jag förstå vad Hasselbald kamera handlar om. Det e hela tiden saker jag märker som jag bara blir mer och mer imponerad.....asså VILL HA faktor är större NU ;) *säljer hus* ;)
Nu handlar bilder om exponering,kontraseter och m.m och jag tycker den sköter sig UTMÄRKT på alla nivå.

Tänk på att bilderna är tagna mitt på dagen i stark ljus med mycket kontraster och j*** massa skuggor.


Macro,våga inte skriva m.m på den här optik för jag minns inte men 100...något!
Sen på landskap använde jag mig av 35mm optik.




Exponering av bilderna är så perfekt att man inte kan förstå hur den fixa det. Dom bilderna längre ner med dominerande färger är en sådan super exempel.







Den här är bara extre bra, motsols!!!! *ler*





samma här motsol,va nästan lite fundersam om jag bara hade tur eller om det verkligen va så....därför har jag tagit flera motsols.

'




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0