här bor jag....

ja, då har man varit ute och fotat med min analoga Minalta. Jag gick omkring som en turist....på axel hängde min 5D och på halsen min minalta.
Vi hade jätte tråkigt väder men vad gör det när man fota med svart vita filmen....det ända jag tycker synd e att jag inte hade med mig min Zeiss med mig ute idag.
Åkte in till stan för en trevligt fika med vänner och passade på att köpa den specialla filmen 6x6 till min Ziess....tänkte även köpa batteri till Minalta men jag tror att kille i butiken testade alla batterier i butiken och den funkade inte. Risken är att den e trasigt(ljusmätan)eller att vi hade fel batteri....och hade inte dom rätta batteri så kommer jag inte leta mer. Det funka bra utan batteri, man få ljusmäta i digitalt så få man ta det på känn ;)
Som jag nämde tidigare så köpte jag en film till Zeiss och det gick as bra att sätta ditt den...jag tappar rullen...den bara rullar i Slow motion och då ville jag bara dö! rulla ihop filmen och stoppat in den,försöker förneka händelse och försöker stoppa in skiten i kameran....tror inte den sitter som den ska och tror inte jag kommer få till detta utan hjälp så den där butiken i stan kommer va min nya häng ställe....jag kommer hänga på låset redan på måndag.Förstå inte varför jag inte frågade om hjälp redan där....men kanske för att vi testade i batteri i nån timma.
Killen i kassan va svettig och jag över bardisken som en 5 åring*e du klar snart!*

När jag väl va ute e det svårt att bara ta en bild med kamera som ska ställas in manuellt,det gör jag i för sig med min digitala oxå men allt ligger så logisk och man kan komma åt ins. så snabbt....Minalta e inte logisk alls....inte äns praktisk...inte äns svår...den e skit krånklig.
Slutare och bländare ligger på samma ställe och vrider man på den äna så åker den andra med....å jag har ändå inte så stora fingrar. Skärpan sitter faktisk lite mer bättre...så det e bra ;)
Objektivet är på 45mm å jag hade 50mm på min digitala och det känndes bra att byta från äna till den andra men jag kollade VÄLDIGT många gånger på baksidan och hoppades på att jag skulle se resultat direkt i skärmen ;)
Har bara tagit 14 bilder och man verkligen tänker på hur man fota....man ställer in sen komponiera, ställer in skärpan och  sen avtrycker.....sen ta man fram den digitala och trycker av 100 bilder på en och samma Häst.
Tror det e nyttigt att fota med analoga lite ;)

Här kommer dagens bilder (digitala)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0